Подкидываю вам ссылку, где можно взять любой билет и проверить себя. Каюсь, набрал 5 ошипок в билете номер 22!
Слабо попробовать, водители Кипра?

4 евро в киоске. Самое сложное-прохождение круга.SEVER писал(а):Ааа, у меня Две ошибки в первом билете, я незнаю когда рот в рот делать дыхание и про парковку, хочу кипрские билеты, там все будем отличники, особенно про парковку
Это новый анекдот??заморочки с перекрестками, где стоит трамвай, троллейбус, гаишник и депутат, кто поедит первым???
Это в случае, если нет светофора и все стороны равносильны? Ну так пропустим, без вопросов..Alcasha писал(а):В России на вопросах по перекрестку режут 33% учеников. Это реалии. Я четко знаю, что надо пропустить гаишника, даже если не работает у него проблесковый. Он его потом после аварии включит. Но это ответ неправильный.
Ну тут как раз все понятно. Ежели у тебя большой черный Жып, то ты и прав. Но! тут внимание! Можно и на белаз нарваться!KOSHKA писал(а):все стороны равносильны?
А ЖЫПы на перекрестках итак не останавливаются. Кому не хочется смяться под их бампером - те смотрят еще..No pasaran писал(а):Ну тут как раз все понятно. Ежели у тебя большой черный Жып, то ты и прав. Но! тут внимание! Можно и на белаз нарваться!KOSHKA писал(а):все стороны равносильны?![]()
Оффтоп:
У Саши Саша новый Порше, а у Паши горбатый запорожец. После встречи с БелАЗом обе машины выглядят одинакого. Вопрос: Зачем же платить больше??
Тётке и ментам - низачот.Rule 185
When reaching the roundabout you should
give priority to traffic approaching from your right, unless directed otherwise by signs, road markings or traffic lights
check whether road markings allow you to enter the roundabout without giving way. If so, proceed, but still look to the right before joining
watch out for all other road users already on the roundabout; be aware they may not be signalling correctly or at all
look forward before moving off to make sure traffic in front has moved off.
Rule 185: Follow the correct procedure at roundabouts
Rule 185: Follow the correct procedure at roundabouts
Rule 186
Signals and position. When taking the first exit to the left, unless signs or markings indicate otherwise
signal left and approach in the left-hand lane
keep to the left on the roundabout and continue signalling left to leave.
When taking an exit to the right or going full circle, unless signs or markings indicate otherwise
signal right and approach in the right-hand lane
keep to the right on the roundabout until you need to change lanes to exit the roundabout
signal left after you have passed the exit before the one you want.
When taking any intermediate exit, unless signs or markings indicate otherwise
select the appropriate lane on approach to and on the roundabout
you should not normally need to signal on approach
stay in this lane until you need to alter course to exit the roundabout
signal left after you have passed the exit before the one you want.
When there are more than three lanes at the entrance to a roundabout, use the most appropriate lane on approach and through it.
Rule 187
In all cases watch out for and give plenty of room to
pedestrians who may be crossing the approach and exit roads
traffic crossing in front of you on the roundabout, especially vehicles intending to leave by the next exit
traffic which may be straddling lanes or positioned incorrectly
motorcyclists
cyclists and horse riders who may stay in the left-hand lane and signal right if they intend to continue round the roundabout. Allow them to do so
long vehicles (including those towing trailers). These might have to take a different course or straddle lanes either approaching or on the roundabout because of their length. Watch out for their signals.
Rule 188
Mini-roundabouts. Approach these in the same way as normal roundabouts. All vehicles MUST pass round the central markings except large vehicles which are physically incapable of doing so. Remember, there is less space to manoeuvre and less time to signal. Avoid making U-turns at mini-roundabouts. Beware of others doing this.